ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第115号

Factors Affecting L2 Willingness to Communicate in Adolescent EFL learners

https://doi.org/10.18956/00008044
https://doi.org/10.18956/00008044
8e2768df-2fa1-4947-8fce-6c8e5a478abe
名前 / ファイル ライセンス アクション
r115_01.pdf r115_01 (480.8 kB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-11
タイトル
タイトル Factors Affecting L2 Willingness to Communicate in Adolescent EFL learners
言語 en
言語
言語 eng
作成者 豊田, 順子

× 豊田, 順子

WEKO 15245
e-Rad 40618104

ja 豊田, 順子
関西外国語大学短期大学部

ja-Kana トヨダ, ジュンコ

en Toyoda, Junko
Kansai Gaidai College

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学短期大学部
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai College
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 ARTICLE
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Around the world, many studies have investigated Willingness to Communicate (WTC) in language learning. However, few studies have explored adolescent EFL learners’ WTC. This study attempted to investigate what factors affect L2 WTC of 135 Japanese junior high school students through regression analyses of quantitative data. A questionnaire was administered to measure their L2 WTC, communication variables (e.g., task attitudes, L2 motivation) and sociodynamics in L2. Also, the results of English proficiency tests were used to measure their L2 competence. The findings revealed that three enduring communication variables―perceived L2 communicative competence, L1 WTC, and L2 anxiety—predict the participants’ L2 WTC, confirming the previous research results. This suggests how well learners perceive they can communicate in an L2 without feeling anxious is vital in sustaining learners’ L2 WTC. Also, L1WTC, a personality-based predisposition, was found to play an important role in L2 learners’ volitional choice to initiate communication,
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 L2 WTC
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 adolescent EFL learners
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 perceived communicative competence
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 115, p. 1-12, 発行日 2022-03
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00008044
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 1
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:56:00.035053
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3