WEKO3
アイテム
Factors Affecting L2 Willingness to Communicate in Adolescent EFL learners
https://doi.org/10.18956/00008044
https://doi.org/10.18956/000080448e2768df-2fa1-4947-8fce-6c8e5a478abe
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
r115_01 (480.8 kB)
|
|
Item type | 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-11 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Factors Affecting L2 Willingness to Communicate in Adolescent EFL learners | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
作成者 |
豊田, 順子
× 豊田, 順子
WEKO
15245
|
|||||||||||
作成者所属(日) | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 関西外国語大学短期大学部 | |||||||||||
作成者所属(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Kansai Gaidai College | |||||||||||
記事種別 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
記事種別 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | ARTICLE | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Around the world, many studies have investigated Willingness to Communicate (WTC) in language learning. However, few studies have explored adolescent EFL learners’ WTC. This study attempted to investigate what factors affect L2 WTC of 135 Japanese junior high school students through regression analyses of quantitative data. A questionnaire was administered to measure their L2 WTC, communication variables (e.g., task attitudes, L2 motivation) and sociodynamics in L2. Also, the results of English proficiency tests were used to measure their L2 competence. The findings revealed that three enduring communication variables―perceived L2 communicative competence, L1 WTC, and L2 anxiety—predict the participants’ L2 WTC, confirming the previous research results. This suggests how well learners perceive they can communicate in an L2 without feeling anxious is vital in sustaining learners’ L2 WTC. Also, L1WTC, a personality-based predisposition, was found to play an important role in L2 learners’ volitional choice to initiate communication, | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | L2 WTC | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | adolescent EFL learners | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | perceived communicative competence | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 研究論集 en : Journal of Inquiry and Research 巻 115, p. 1-12, 発行日 2022-03 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | Kansai Gaidai University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0388-1067 | |||||||||||
NCID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN00046756 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
論文のバージョン | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.18956/00008044 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
表示順 | ||||||||||||
値 | 1 |