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  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第95号

Repositioning the Story Concept in Marketing Studies : A New Perspective of Consumption Desire Analysis

https://doi.org/10.18956/00006111
https://doi.org/10.18956/00006111
5b680744-d06f-4ee1-a78e-bc8a08083ae7
名前 / ファイル ライセンス アクション
r095_08.pdf r095_08.pdf (634.6 kB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-09-05
タイトル
タイトル Repositioning the Story Concept in Marketing Studies : A New Perspective of Consumption Desire Analysis
言語 en
言語
言語 eng
作成者 田村, 直樹

× 田村, 直樹

WEKO 15116
e-Rad 90451377

ja 田村, 直樹
関西外国語大学

ja-Kana タムラ, ナオキ

en Tamura, Naoki
Kansai Gaidai University

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作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 ARTICLE
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to discuss the revisit of story concept in the Marketing studies. First, we point out the question of the story function in marketing activities such as advertising to emerge a specific consumer desire. Second, we reconfirm some points that our previous studies discussed in the advertising study. Third, as our perspective, we introduce the concept of "text" to understand the story function. Fourth, we describe that Softbank TV CM creates a specific consumer desire by using story functions. Fifth, we will discuss about the concept of Textualized Me and Desire Shape those are key concepts to describe the mechanism of consumer desire emerging.As a conclusion, we emphasize that the dichotomy of Following Model and Differentiation is overridden. It means we revisit the traditional perspective of the Marketing studies in this paper.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 consumer desire
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 text
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 advertising
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 marketing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 differentiation
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 95, p. 119-134, 発行日 2012-03
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00006111
ID登録タイプ JaLC
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Ver.1 2023-06-19 11:10:29.291658
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