WEKO3
アイテム
Repositioning the Story Concept in Marketing Studies : A New Perspective of Consumption Desire Analysis
https://doi.org/10.18956/00006111
https://doi.org/10.18956/000061115b680744-d06f-4ee1-a78e-bc8a08083ae7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
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公開日 | 2016-09-05 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Repositioning the Story Concept in Marketing Studies : A New Perspective of Consumption Desire Analysis | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
作成者 |
田村, 直樹
× 田村, 直樹
WEKO
15116
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作成者所属(日) | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 関西外国語大学 | |||||||||||
作成者所属(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||||||||
記事種別 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
記事種別 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | ARTICLE | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to discuss the revisit of story concept in the Marketing studies. First, we point out the question of the story function in marketing activities such as advertising to emerge a specific consumer desire. Second, we reconfirm some points that our previous studies discussed in the advertising study. Third, as our perspective, we introduce the concept of "text" to understand the story function. Fourth, we describe that Softbank TV CM creates a specific consumer desire by using story functions. Fifth, we will discuss about the concept of Textualized Me and Desire Shape those are key concepts to describe the mechanism of consumer desire emerging.As a conclusion, we emphasize that the dichotomy of Following Model and Differentiation is overridden. It means we revisit the traditional perspective of the Marketing studies in this paper. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | consumer desire | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | text | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | advertising | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | marketing | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | differentiation | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 研究論集 en : Journal of Inquiry and Research 巻 95, p. 119-134, 発行日 2012-03 |
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出版者 | ||||||||||||
出版者 | 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | Kansai Gaidai University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0388-1067 | |||||||||||
NCID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN00046756 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
論文のバージョン | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.18956/00006111 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
表示順 | ||||||||||||
値 | 8 |