WEKO3
アイテム
Corpus Data or Teacher Intuition: Which is More Valuable when Choosing Vocabulary to Teach to Young ESL Learners?
https://doi.org/10.18956/00006034
https://doi.org/10.18956/00006034c666341f-3ea5-4929-9a54-5fd28381ac2d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-09-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Corpus Data or Teacher Intuition: Which is More Valuable when Choosing Vocabulary to Teach to Young ESL Learners? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
作成者 |
美村, 佳世
× 美村, 佳世× Rogers, James Martin |
|||||
作成者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 関西外国語大学 | |||||
作成者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 関西外国語大学非常勤 | |||||
作成者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||
作成者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||
記事種別 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究ノート | |||||
言語 | ja | |||||
記事種別 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | NOTE AND DISCUSSION | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study compared the value of corpus data versus teacher intuition when selectingvocabulary to teach to young ESL learners. It revealed that vocabulary chosen using teacher intuition are mostly low-frequency, but that such items are more preferable because they have high-imageability. It concluded that for young learners, a combination of 500 words with ighimageability chosen using native English speaker intuition and the most frequent 500 words of English is preferable in comparison with teaching the most frequent 1,000 words of English.The reason for this was the minimal gains in text coverage that the second most frequent 500 words of English provided in comparison to words chosen with intuition, which had highimageability and thus a lower learning burden. This study showed that such an approach strikes an ideal balance between the practicality of pedagogical goals and the cost/benefit value of vocabulary choices. | |||||
言語 | en | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | high-frequency vocabulary | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vocabulary acquisition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | young learners | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | corpora | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intuition | |||||
書誌情報 |
ja : 研究論集 en : Journal of Inquiry and Research 巻 101, p. 151-166, 発行日 2015-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Kansai Gaidai University | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0388-1067 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046756 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
論文のバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18956/00006034 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
表示順 | ||||||
値 | 10 |