ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第118号

ELE Learners’ Vocabulary Comprehension Using Edpuzzle in the Flipped Classroom Model in a Japanese University

https://doi.org/10.18956/0002000118
https://doi.org/10.18956/0002000118
a689a27d-07e1-4c7a-af79-c57e9227d723
名前 / ファイル ライセンス アクション
r118_10.pdf r118_10.pdf (9.2 MB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-10-25
タイトル
タイトル ELE Learners’ Vocabulary Comprehension Using Edpuzzle in the Flipped Classroom Model in a Japanese University
言語 en
言語
言語 eng
作成者 Lagones, Jakeline

× Lagones, Jakeline

WEKO 16506
e-Rad 00845092

en Lagones, Jakeline
Kansai Gaidai University

ja 関西外国語大学

Search repository
柳田, 玲奈

× 柳田, 玲奈

WEKO 16555
e-Rad 20845812

ja 柳田, 玲奈
関西外国語大学

ja-Kana ヤナギダ, レイナ

en Yanagida, Reina
Kansai Gaidai University

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 ARTICLE
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Learning vocabulary is important in acquiring a second language (L2) or a foreign language (FL). Many scholars have focused on different methods of teaching and learning vocabulary. Recently the flipped classroom methods have shown positive results. Therefore, this study aims to investigate the effectiveness of vocabulary learning using Edpuzzle in a flipped classroom environment for Japanese ELE learners, to highlight factors that influence students’ participation. A quantitative-experimental methodology approach was used in this study. Forty students of second-year ELE learners in a Japanese university were selected. The study aimed to answer if flipped classroom learning using Edpuzzle influences vocabulary learning for Japanese ELE students, the categories that influence vocabulary learning in a flipped classroom environment and the way teacher’s participation can influence them. The results show the effectiveness of the relationship between teacher-cohesive participation, the students-teacher cohesive participation and the characteristics of the original material as important factors that influence the engagement and positive outcome of the flipped classroom for learning vocabulary in teaching and learning for Japanese ELE students.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Edpuzzle
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 flipped classroom
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 group cohesion
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 foreign languages
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Spanish vocabulary
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 118, p. 155-169, 発行日 2023-09
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/0002000118
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 10
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-10-25 06:35:34.988550
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3