WEKO3
アイテム
ELE Learners’ Vocabulary Comprehension Using Edpuzzle in the Flipped Classroom Model in a Japanese University
https://doi.org/10.18956/0002000118
https://doi.org/10.18956/0002000118a689a27d-07e1-4c7a-af79-c57e9227d723
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-10-25 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | ELE Learners’ Vocabulary Comprehension Using Edpuzzle in the Flipped Classroom Model in a Japanese University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
作成者 |
Lagones, Jakeline
× Lagones, Jakeline× 柳田, 玲奈
WEKO
16555
|
|||||||||||
作成者所属(日) | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 関西外国語大学 | |||||||||||
作成者所属(日) | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 関西外国語大学 | |||||||||||
作成者所属(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||||||||
作成者所属(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||||||||
記事種別 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
記事種別 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | ARTICLE | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Learning vocabulary is important in acquiring a second language (L2) or a foreign language (FL). Many scholars have focused on different methods of teaching and learning vocabulary. Recently the flipped classroom methods have shown positive results. Therefore, this study aims to investigate the effectiveness of vocabulary learning using Edpuzzle in a flipped classroom environment for Japanese ELE learners, to highlight factors that influence students’ participation. A quantitative-experimental methodology approach was used in this study. Forty students of second-year ELE learners in a Japanese university were selected. The study aimed to answer if flipped classroom learning using Edpuzzle influences vocabulary learning for Japanese ELE students, the categories that influence vocabulary learning in a flipped classroom environment and the way teacher’s participation can influence them. The results show the effectiveness of the relationship between teacher-cohesive participation, the students-teacher cohesive participation and the characteristics of the original material as important factors that influence the engagement and positive outcome of the flipped classroom for learning vocabulary in teaching and learning for Japanese ELE students. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Edpuzzle | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | flipped classroom | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | group cohesion | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | foreign languages | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Spanish vocabulary | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 研究論集 en : Journal of Inquiry and Research 巻 118, p. 155-169, 発行日 2023-09 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | Kansai Gaidai University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0388-1067 | |||||||||||
NCID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN00046756 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
論文のバージョン | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.18956/0002000118 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
表示順 | ||||||||||||
値 | 10 |