ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第101号

Corpus Data or Teacher Intuition: Which is More Valuable when Choosing Vocabulary to Teach to Young ESL Learners?

https://doi.org/10.18956/00006034
https://doi.org/10.18956/00006034
c666341f-3ea5-4929-9a54-5fd28381ac2d
名前 / ファイル ライセンス アクション
r101_10.pdf r101_10.pdf (482.4 kB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-09-05
タイトル
タイトル Corpus Data or Teacher Intuition: Which is More Valuable when Choosing Vocabulary to Teach to Young ESL Learners?
言語 en
言語
言語 eng
作成者 美村, 佳世

× 美村, 佳世

WEKO 16033

ja 美村, 佳世
関西外国語大学

ja-Kana ミムラ, カヨ

en Mimura, Kayo
Kansai Gaidai University

Search repository
Rogers, James Martin

× Rogers, James Martin

WEKO 11803

en Rogers, James Martin
Kansai Gaidai University

ja 関西外国語大学非常勤

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学非常勤
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 研究ノート
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 NOTE AND DISCUSSION
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study compared the value of corpus data versus teacher intuition when selectingvocabulary to teach to young ESL learners. It revealed that vocabulary chosen using teacher intuition are mostly low-frequency, but that such items are more preferable because they have high-imageability. It concluded that for young learners, a combination of 500 words with ighimageability chosen using native English speaker intuition and the most frequent 500 words of English is preferable in comparison with teaching the most frequent 1,000 words of English.The reason for this was the minimal gains in text coverage that the second most frequent 500 words of English provided in comparison to words chosen with intuition, which had highimageability and thus a lower learning burden. This study showed that such an approach strikes an ideal balance between the practicality of pedagogical goals and the cost/benefit value of vocabulary choices.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 high-frequency vocabulary
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 vocabulary acquisition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 young learners
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 corpora
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 intuition
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 101, p. 151-166, 発行日 2015-03
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00006034
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 10
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:12:49.680387
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3