WEKO3
アイテム
Factors that influence the use of Edpuzzle for ELE learners in Japan : A methodological proposal for individual learning
https://doi.org/10.18956/00008054
https://doi.org/10.18956/00008054d3a1e497-44c0-4e77-b8a3-48cede3aa0de
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-10-05 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Factors that influence the use of Edpuzzle for ELE learners in Japan : A methodological proposal for individual learning | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
作成者 |
柳田, 玲奈
× 柳田, 玲奈
WEKO
16555
× Lagones, Jakeline |
|||||||||||
作成者所属(日) | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 関西外国語大学 | |||||||||||
作成者所属(日) | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
値 | 関西外国語大学 | |||||||||||
作成者所属(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||||||||
作成者所属(英) | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||||||||
記事種別 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
記事種別 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | ARTICLE | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The teaching-learning process of Spanish as a foreign language (ELE) is limited due to some factors. This study presents a methodological proposal, that is, Edpuzzle for ELE, through a mixed experiment in a personal learning space with university students in Japan. The experiment measured the frequency of using Edpuzzle and analyzed the emerging categories of the experience of using Edpuzzle. The result revealed a constant use of Edpuzzle as a selflearning tool for ELE learners. The following categories were found as essential elements that influence its use: pronunciation, teacher, input, motivation, and mobile with Edpuzzle. Additionally, the following variables are necessary for the implementation of educational videos: specific contents, use of one slide as a primary feature, and limited duration in seconds and minutes as relevant for the continuous viewing of educational videos. Given the changing nature of teaching and learning due to the COVID-19 pandemic, this study tries to incorporate the use of technology, specifically, ICT into the teaching process of ELE. The findings of the research can be used by teachers, scholars, and policy makers alike to navigate the changing nature of teaching and learning. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Edpuzzle | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | vocabulary | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ELE | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | foreign languages | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | methodology | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 研究論集 en : Journal of Inquiry and Research 巻 116, p. 17-31, 発行日 2022-09 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | Kansai Gaidai University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0388-1067 | |||||||||||
NCID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN00046756 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
論文のバージョン | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.18956/00008054 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
表示順 | ||||||||||||
値 | 2 |