ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第116号

Factors that influence the use of Edpuzzle for ELE learners in Japan : A methodological proposal for individual learning

https://doi.org/10.18956/00008054
https://doi.org/10.18956/00008054
d3a1e497-44c0-4e77-b8a3-48cede3aa0de
名前 / ファイル ライセンス アクション
r116_02.pdf r116_02 (915.8 kB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-10-05
タイトル
タイトル Factors that influence the use of Edpuzzle for ELE learners in Japan : A methodological proposal for individual learning
言語 en
言語
言語 eng
作成者 柳田, 玲奈

× 柳田, 玲奈

WEKO 16555
e-Rad 20845812

ja 柳田, 玲奈
関西外国語大学

ja-Kana ヤナギダ, レイナ

en Yanagida, Reina
Kansai Gaidai University

Search repository
Lagones, Jakeline

× Lagones, Jakeline

WEKO 16506
e-Rad 00845092

en Lagones, Jakeline
Kansai Gaidai University

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 ARTICLE
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The teaching-learning process of Spanish as a foreign language (ELE) is limited due to some factors. This study presents a methodological proposal, that is, Edpuzzle for ELE, through a mixed experiment in a personal learning space with university students in Japan. The experiment measured the frequency of using Edpuzzle and analyzed the emerging categories of the experience of using Edpuzzle. The result revealed a constant use of Edpuzzle as a selflearning tool for ELE learners. The following categories were found as essential elements that influence its use: pronunciation, teacher, input, motivation, and mobile with Edpuzzle. Additionally, the following variables are necessary for the implementation of educational videos: specific contents, use of one slide as a primary feature, and limited duration in seconds and minutes as relevant for the continuous viewing of educational videos. Given the changing nature of teaching and learning due to the COVID-19 pandemic, this study tries to incorporate the use of technology, specifically, ICT into the teaching process of ELE. The findings of the research can be used by teachers, scholars, and policy makers alike to navigate the changing nature of teaching and learning.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Edpuzzle
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 vocabulary
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ELE
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 foreign languages
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 methodology
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 116, p. 17-31, 発行日 2022-09
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00008054
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 2
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:55:26.077751
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3