ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第115号

Developing Writing Skills : Insights from Content- and Grammar-Based Assessment and Feedback

https://doi.org/10.18956/00008025
https://doi.org/10.18956/00008025
c89ed0e8-be0e-40c3-b270-0fb225ffb44c
名前 / ファイル ライセンス アクション
r115_07.pdf r115_07 (564.9 kB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-11
タイトル
タイトル Developing Writing Skills : Insights from Content- and Grammar-Based Assessment and Feedback
言語 en
言語
言語 eng
作成者 蔦田, 和美

× 蔦田, 和美

WEKO 16470
e-Rad 00827735

ja 蔦田, 和美
関西外国語大学短期大学部

ja-Kana ツタダ, カズミ

en Tsutada, Kazumi
Kansai Gaidai College

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学短期大学部
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai College
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 ARTICLE
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The ability to communicate one’s ideas and opinions clearly is of vital importance in today’s age of unpredictability and complexity. From a perspective of English writing pedagogy, university students need to be equipped with writing skills that represent their thought and ideas with clarity. However, it is doubtful whether English writing instruction in Japan, which has conventionally focused on grammatical assessment and feedback, has adequately helped students improve their writing skills to reflect their thoughts clearly. Therefore, this study attempts to examine the impact of assessment and feedback on students’ writing performance by dividing 69 students into two groups. Group A students were provided with grammatical and content assessment and feedback for their essays, while Group B students were given only content assessment and feedback. The results showed that both groups performed almost equally in grammatical assessment while Group B fared better in content assessment. This could be an indication that Group A students disturbed their attention between grammar and content, resulting in low assessment in content. Meanwhile, Group B students were successful in terms of content assessment while maintaining a certain level of grammatical accuracy. This outcome indicates the need for reconsidering assessment and feedback strategies to help students develop better writing skills for self-representation instead of continuing to emphasize traditional grammar-focused assessment and feedback.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Assessment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 feedback
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 grammar
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 content
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-representation
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 115, p. 103-118, 発行日 2022-03
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00008025
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 7
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:56:47.289282
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3