ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第115号

Key Factors in Mitigating Online Learning Fatigue Among University Students

https://doi.org/10.18956/00008024
https://doi.org/10.18956/00008024
144e4e7c-6cdb-45be-8719-80e7f54b55b3
名前 / ファイル ライセンス アクション
r115_06.pdf r115_06 (1.3 MB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-11
タイトル
タイトル Key Factors in Mitigating Online Learning Fatigue Among University Students
言語 en
言語
言語 eng
作成者 Patton, Elliot

× Patton, Elliot

WEKO 16518
e-Rad 50867918

en Patton, Elliot
Kansai Gaidai University

ja 関西外国語大学

Search repository
Paul, Tuke

× Paul, Tuke

WEKO 16538

en Paul, Tuke
Kansai Gaidai University

ja 関西外国語大学

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 ARTICLE
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study, conducted during the second of two semesters that were managed primarily online in 2020, sought to examine the means by which instructors can reduce the potentially harmful effects of “Zoom fatigue” on students. After a thorough investigation of current literature was undertaken, a survey was developed to collect university students’ (n = 144) opinions on specific factors that have been shown to affect Zoom fatigue. The survey was administered on Google Forms and allowed students both to select an item from a multiplechoice scale and to provide a write-in answer. The results of this survey showed that several factors, including in-Zoom breaks and careful camera and shared screen use, could assist in reducing fatigue among learners in live online courses. Further research needs to be conducted, but several suggestions for best practices based on the data collected are included at the end of the article.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Zoom fatigue
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 online learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 psychological variables in education
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 115, p. 85-102, 発行日 2022-03
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00008024
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 6
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:56:41.778390
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3