WEKO3
アイテム
English Language Learners’ Preference for Asynchronous, Synchronous and Hybrid Modes of Online Learning
https://doi.org/10.18956/00008022
https://doi.org/10.18956/00008022a0677e46-18f2-46f9-b62c-382632d10d59
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | English Language Learners’ Preference for Asynchronous, Synchronous and Hybrid Modes of Online Learning | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
作成者 |
Knowles, Lawrence
× Knowles, Lawrence |
|||||
作成者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 関西外国語大学 | |||||
作成者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||
記事種別 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
言語 | ja | |||||
記事種別 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ARTICLE | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study examines student opinions on, and preferences for, three modes of online language learning: asynchronous, synchronous and hybrid. The study took place at a Japanese university in Spring 2020 and involved 37 English language learners in two freshman humanities classes over a period of three weeks. Students received one week of instruction in each mode and then completed a survey in which they stated their preferred mode and reasons for their preference. They also rated their overall experience with each mode and reported its strengths and weaknesses. Results reveal that students most preferred the hybrid mode of instruction because they could both go at their own pace and listen to the instructor each class. In contrast, they least preferred the asynchronous mode because they could not get help in a timely manner. | |||||
言語 | en | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Asynchronous | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | synchronous | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | online | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | language | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning | |||||
書誌情報 |
ja : 研究論集 en : Journal of Inquiry and Research 巻 115, p. 67-83, 発行日 2022-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Kansai Gaidai University | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0388-1067 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046756 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
論文のバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18956/00008022 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
表示順 | ||||||
値 | 5 |