ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第111号

Correlations between Syntactical Knowledge and Writing Performance among Japanese English Learners

https://doi.org/10.18956/00007908
https://doi.org/10.18956/00007908
29d0939e-c66c-44e0-9263-21ead48b3f17
名前 / ファイル ライセンス アクション
r111_05.pdf r111_05 (853.4 kB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-19
タイトル
タイトル Correlations between Syntactical Knowledge and Writing Performance among Japanese English Learners
言語 en
言語
言語 eng
作成者 蔦田, 和美

× 蔦田, 和美

WEKO 16470
e-Rad 00827735

ja 蔦田, 和美
関西外国語大学短期大学部

ja-Kana ツタダ, カズミ

en Tsutada, Kazumi
Kansai Gaidai College

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学短期大学部
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai College
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 ARTICLE
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For Japanese learners of English, it is appropriate to spend time and energy establishing the foundation of English linguistic structure when considering that the linguistic distance between English and Japanese is the farthest apart. In this respect, it is relevant that grammar instruction remains centralized in Japan’s classroom settings, even amidst increasingly prevalent tendencies toward communicative learning through presentations and discussions. In fact, students generally spend a lot of time listening to grammatical explanations or solving grammatical questions. Meanwhile, it is a matter of question whether their metalinguistic knowledge is efficiently transferred into English production. Focusing on English’s syntactical features, which are distinctly different from those of Japanese, this study examined the correlations between metalinguistic knowledge (measured using three types of syntactic question types) and writing performance (evaluated using three aspects: accuracy, sentence variation, and clarity of expression). The results showed low-to-medium correlations among these factors. This indicated the need to strengthen a link between metalinguistic knowledge and writing skills. It is hoped that English education in Japan will undergo renovation to build a bridge between students’ school-level metalinguistic knowledge, and the practical English they will use in future professions.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Syntactical knowledge
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 argumentative writing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 correlations
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 111, p. 73-90, 発行日 2020-03
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00007908
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 5
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:00:12.493127
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3