WEKO3
アイテム
Reflective Practice : Utilizing Surveys in Professional Development
https://doi.org/10.18956/00007868
https://doi.org/10.18956/0000786841f737bf-7d65-4ee1-a543-e4ea26dc93f6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-29 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Reflective Practice : Utilizing Surveys in Professional Development | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
作成者 |
Nishizaka, Tracy F.
× Nishizaka, Tracy F.× Graham, Floyd H.
|
|||||||||
作成者所属(日) | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 関西外国語大学 | |||||||||
作成者所属(日) | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 同志社女子大学 | |||||||||
作成者所属(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||||||
作成者所属(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Doshisha Women's College of Liberal Arts | |||||||||
記事種別 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
記事種別 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | ARTICLE | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Effective teachers should reflect on their own classroom practices in order to achieve keener insight into the quality of education they provide. There exist a variety of tools to assist in this reflective endeavor. This paper illustrates how survey instruments administered to students throughout the academic year can aid the in-service practitioner in developing, modifying or improving learning goals and classroom activities. By allowing students a prominent voice in this process, educators gain a more holistic perspective on the learning environment. The ideas discussed in this paper contribute to the ongoing examination of reflective practice in teacher development and the tools to accomplish this analysis. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | student evaluation of teaching | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | reflective practice | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | experiential learning | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teaching effectiveness | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | surveys | |||||||||
書誌情報 |
ja : 研究論集 en : Journal of Inquiry and Research 巻 109, p. 239-252, 発行日 2019-03 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Kansai Gaidai University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0388-1067 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00046756 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
論文のバージョン | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.18956/00007868 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
表示順 | ||||||||||
値 | 15 |