ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第108号

Examining Potentials of CLIL (Content and Language Integrated Learning) for English Language Education in Japan

https://doi.org/10.18956/00007828
https://doi.org/10.18956/00007828
08b10661-9ed5-4964-8a89-75d6467d08af
名前 / ファイル ライセンス アクション
r108_13.pdf r108_13 (1.1 MB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-10-10
タイトル
タイトル Examining Potentials of CLIL (Content and Language Integrated Learning) for English Language Education in Japan
言語 en
言語
言語 eng
作成者 伊東, 治己

× 伊東, 治己

WEKO 15029
e-Rad 90176355

ja 伊東, 治己
関西外国語大学

ja-Kana イトウ, ハルミ

en Ito, Harumi
Kansai Gaidai University

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 ARTICLE
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 CLIL (Content and Language Integrated Learning) is a way of teaching and learning subjects in a language other than learners’ mother tongue. It originated in Europe in mid 1990s as a measure to rectify inefficient foreign language education. Supported by the EU’s policy of plurilingualism, CLIL has spread very fast throughout Europe. Today many countries in the world are trying to implement CLIL, especially English CLIL, into their education, from primary to tertiary, recognising its great potentials for fostering a high-level proficiency of English, a most powerful global language. Japan is following suit. It is a little annoying, however, to see language programmes or lessons labeled as “CLIL” simply because some kind of content, not necessarily subject content, is dealt with in their teaching. Still more annoying is the fact that CLIL is now used as a fashionable catchy copy to sell pedagogical services. If CLIL continues to be an educational fashion, it may as well be thrown away and forgotten before its real potentials are fully realised. To avoid such an unhappy scenario, it is imperative to understand what CLIL is, what CLIL says, how CLIL is related to other similar educational approaches, and what CLIL promises to those of us who are struggling to improve our students’ English communication skills. This is exactly what we aim at in this article, hoping for a sustainable development of CLIL as an innovative but promising approach.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CLIL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Content and Language Integrated Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 background
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 potentials
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 globalisation
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 108, p. 203-223, 発行日 2018-09
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00007828
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 13
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:14:30.859742
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3