WEKO3
アイテム
The Power of Peers : NPRMs in the EFL Classroom
https://doi.org/10.18956/00007769
https://doi.org/10.18956/0000776961e97521-ad08-49fb-b238-d9213be59c9c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Power of Peers : NPRMs in the EFL Classroom | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
作成者 |
Lingley, Dana
× Lingley, Dana |
|||||
作成者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 関西外国語大学 | |||||
作成者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||
記事種別 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 教育研究報告 | |||||
言語 | ja | |||||
記事種別 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | EDUCATIONAL RESEARCH AND REPORT | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Peer teaching is a reciprocal style of learning that traditionally involves older students passing knowledge to younger less capable peers. Utilising this teaching method in the EFL classroom has the potential to bridge the gap between students and materials, increase collaborative learning, and promote active learning. The aim of this paper is to report on a classroom project in which near peer role models (NPRMs) assisted in the teaching of critical incidents within a unit on intercultural communication. Results from an open-ended questionnaire and observations from the facilitator indicated participation of the NPRMs resulted in a more effective and desirable mode of delivery than the more traditional method of studying critical incidents from a textbook. | |||||
言語 | en | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Near peer role models | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | peer teaching | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intercultural competence | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | critical incidents | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | study abroad | |||||
書誌情報 |
ja : 研究論集 en : Journal of Inquiry and Research 巻 106, p. 185-195, 発行日 2017-09 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Kansai Gaidai University | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0388-1067 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046756 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
論文のバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18956/00007769 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
表示順 | ||||||
値 | 12 |