ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第106号

The Relationship between Vocabulary Size and Reading Comprehension among Japanese EFL Learners

https://doi.org/10.18956/00007758
https://doi.org/10.18956/00007758
db3e3715-0a3a-4376-aa53-9e5e2fba8503
名前 / ファイル ライセンス アクション
r106_01.pdf r106_01 (1.2 MB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-09-22
タイトル
タイトル The Relationship between Vocabulary Size and Reading Comprehension among Japanese EFL Learners
言語 en
言語
言語 eng
作成者 Ball, Daniel

× Ball, Daniel

WEKO 16163

en Ball, Daniel
Kansai Gaidai University

ja 関西外国語大学

Search repository
Buller, Daniel

× Buller, Daniel

WEKO 16164

en Buller, Daniel
Kansai Gaidai University

ja 関西外国語大学

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 ARTICLE
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores the correlation between reader performance on a standardized reading exam, which was gauged using scores from the reading section of the TOEFL ITP and the GTEC, and vocabulary size, which was measured by administering the bilingual Japanese version of the Vocabulary Size Test (BJVST). A few factors influence reading comprehension, vocabulary size being the primary consideration. To determine the degree to which vocabulary size measured by the Japanese bilingual version of the VST could be used to predict academic reading proficiency measured by the TOEFL ITP reading section, 100 Japanese first-year university students were given the Vocabulary Size Test (Nation & Beglar, 2007) and two reading comprehension tests. The results showed a weak correlation between vocabulary size as determined by the Japanese bilingual version of the VST and performance on the TOEFL ITP and the GTEC. Since other research has established strong links between reading proficiency and vocabulary size, the findings suggest that the VST, especially this bilingual version, alone may be unreliable predictors of reading comprehension levels. In the conclusion, we will suggest possible remedies for the continued use of the VST and paths of future study.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Vocabulary size
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reading comprehension
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese EFL Learners
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 106, p. 1-10, 発行日 2017-09
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00007758
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 1
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:13:39.676707
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3