ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第104号

Employing Dramatic Elements in Contextually-situated Interaction for Enhancing Speaking Proficiency : Drama in L2 Learning

https://doi.org/10.18956/00007700
https://doi.org/10.18956/00007700
16a62437-2fe7-4bd1-894a-6be07556509f
名前 / ファイル ライセンス アクション
r104_02.pdf r104_02 (1.3 MB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-10-17
タイトル
タイトル Employing Dramatic Elements in Contextually-situated Interaction for Enhancing Speaking Proficiency : Drama in L2 Learning
言語 en
言語
言語 eng
作成者 小村, 親英

× 小村, 親英

WEKO 16024
e-Rad 40440995

ja 小村, 親英
関西外国語大学

ja-Kana コムラ, チカヒデ

en Komura, Chikahide
Kansai Gaidai University

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 ARTICLE
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As one of the classroom activities in communicative approaches to second languageacquisition (SLA), role play assists the language learners to reinforce their understanding of grammatical forms in their pragmatic context, but it often confuses them while constructingutterances for verbal interaction because they do not seem to have self-generated speech intentto convey their messages. To alter this situation, language teachers try to provide them with predetermined leads to create sentences for successful engagement in oral communication.However, text-structured role play with instructional guidance does not seem to develop learners’ potentials to be able to present what they want to say in an interaction but rather confirms theirunderstanding of mechanical transformation - converting the grammatical forms into sentences. Retention of understanding the practical use of grammatical forms may be disappointing becausethere is no self-generated communication taking place. The purpose of this paper is to demonstrate how effectively the concept of dramatic element from Stanislavski’s “Method” acting solves the problem — encouraging language learners to generate their speech intent in role play. This paper emphasizes the importance of creating conflicts during the interactive process of role play,with which learners can develop their negotiating skills for exchanging messages in oral communication by applying “Method” acting techniques while in their role plays.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 role play
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 total situation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Methodacting
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Vygotsky
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 illocutionary force
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 104, p. 19-30, 発行日 2016-09
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00007700
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 2
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:13:19.735414
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3