ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第85号

Using Secret Blog Groups in the Classroom

https://doi.org/10.18956/00006238
https://doi.org/10.18956/00006238
25a7c90b-aa3e-470f-9a67-4c2d28cbb393
名前 / ファイル ライセンス アクション
r085_11.pdf r085_11.pdf (489.6 kB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-09-05
タイトル
タイトル Using Secret Blog Groups in the Classroom
言語 en
言語
言語 eng
作成者 Fergus, Michael Hann

× Fergus, Michael Hann

WEKO 11905

en Fergus, Michael Hann
Kansai Gaidai University

ja 関西外国語大学

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 教育研究報告
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 EDUCATIONAL RESEARCH AND REPORT
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study describes a semester-long Secret Blog Group task undertaken by sixty university students in three writing classes. Twenty groups (three students from different classes in each group) were matched up according to interests. Their true identities were kept from each other. Each student developed a secret identity and created a blog. Students made one weekly blog posting on an assigned topic or a topic of their choosing. Students read and commented on the blogs of their secret group members, and responded to comments made on their own blog posts. A twenty-item pre-task questionnaire on past writing experiences showed that students were 1) had previously completed journal assignments; 2) felt that feedback was not helpful; 3) were unwilling to show their writing to their peers; 4) didn't enjoy writing in English or Japanese. The same twenty-item questionnaire administered at the end of the semester showed that students felt that 1) the feedback they received was helpful; 2) they were willing to have their partners read their blogs; 3) they were less reluctant to share their journals with peers; 4) writing was more enjoyable. Open-ended comments were grouped into the following topics and discussed: fluency; feedback; secret partner identity; number of secret partners; different abilities; rolling topics; workload; and over-personal writing.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Writing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Journal
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Partner
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Blog
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ESL
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 85, p. 167-178, 発行日 2007-03
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00006238
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 11
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:07:10.044379
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3