ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第89号

The elusive perfect textbook : Cultural sensitivity as a factor in materials selection/modification/creation

https://doi.org/10.18956/00006184
https://doi.org/10.18956/00006184
ce02a704-f189-47e0-92bf-c00c5b500f66
名前 / ファイル ライセンス アクション
r089_04.pdf r089_04.pdf (728.9 kB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-09-05
タイトル
タイトル The elusive perfect textbook : Cultural sensitivity as a factor in materials selection/modification/creation
言語 en
言語
言語 eng
作成者 Rogers, James Martin

× Rogers, James Martin

WEKO 11803

en Rogers, James Martin
Kansai Gaidai University

ja 関西外国語大学

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 ARTICLE
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A good textbook can provide a strong base from which to build a course, so instructors should take prudence in its selection. One of the many factors that should be considered when making a selection is cultural sensitivity. This study examines suggested textbooks for Advanced English II Level 5 in the fall 2008 semester at Kansai Gaidai University in regards to cultural sensitivity. It is assumed that a universally ideal textbook does not exist due the multiple variables that every teacher, group of learners, or course creates. Therefore, the findings are taken one step further to suggest research paths and methods that teachers can utilize to modify any shortcoming that they find in their own textbooks. The results showed that all of the textbooks had deficiencies that point to trends instructors should be aware of, although some textbooks were more ideal than others. Also of note would be content found that should be deemed inappropriate for the Japanese learner. More importantly, this study sheds light on what instructors can look for when scanning textbooks in regards to cultural sensitivity, thus filling a gap in textbook evaluation that stems from instructor time constraints. Larger implications include points of interest for publishers/materials writers and self reflection for instructors who, unbeknownst to themselves, may have been exposing their students to cultural colonialism through the materials they use.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English textbook
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inner circle country
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 outer circle country
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 expanding circle country
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 89, p. 55-66, 発行日 2009-03
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00006184
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 4
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:08:24.487732
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3