WEKO3
アイテム
Accounting for Communicative Competence via Pragmatics : A Pilot Test of Instruments
https://doi.org/10.18956/00006155
https://doi.org/10.18956/000061559a3dc314-e9d5-4d00-a46d-7290702436f6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-09-05 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Accounting for Communicative Competence via Pragmatics : A Pilot Test of Instruments | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
作成者 |
Rylander, John W.
× Rylander, John W.× Clark, Phillip M.× Derrah, Richard
× Shinall, J. Scott |
|||||||||
作成者所属(日) | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 関西外国語大学 | |||||||||
作成者所属(日) | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 関西外国語大学 | |||||||||
作成者所属(日) | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 啓明学院高等学校 | |||||||||
作成者所属(日) | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 関西外国語大学 | |||||||||
作成者所属(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||||||
作成者所属(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||||||
作成者所属(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Keimei Gakuin High School | |||||||||
作成者所属(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||||||
記事種別 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 論文 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
記事種別 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | ARTICLE | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study reports the results of a pilot-testing project of a video-based pragmatics instrument whose purpose was the assessment of the receptive level of communicative competence of high school and university students in the Japanese context. The instrument was analyzed using Rasch modeling and the results show high levels of item reliability with low levels of person reliability for the sample population. Person logits of ability on the pragmatics assessment were subjected to linear regression (ANOVA) using SPSS as a criterion variable against a set of predictor variables including scores on EIKEN, TOEFL, TOIEC, a 64-item Willingness to Communicate motivation survey, educational year, gender, experience learning in an English-medium school, and time spent in residence abroad. Results indicate three variables to be statistically significant predictors of pragmatic ability: TOELF score, year of education (years 2 and 3 at the high school level and year 1 and 2 in university), and residence abroad. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Pragmatics | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Speech Acts | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Willingness to Communicate | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Rasch modeling | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ANOVA | |||||||||
書誌情報 |
ja : 研究論集 en : Journal of Inquiry and Research 巻 91, p. 21-39, 発行日 2010-03 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Kansai Gaidai University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0388-1067 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00046756 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
論文のバージョン | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.18956/00006155 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
表示順 | ||||||||||
値 | 2 |