ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第95号

On the creation of a learner corpus for the purpose of error analysis

https://doi.org/10.18956/00006116
https://doi.org/10.18956/00006116
2863be85-9a9a-412b-9b6a-347008ff8d22
名前 / ファイル ライセンス アクション
r095_13.pdf r095_13.pdf (146.2 kB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-09-05
タイトル
タイトル On the creation of a learner corpus for the purpose of error analysis
言語 en
言語
言語 eng
作成者 Rogers, James Martin

× Rogers, James Martin

WEKO 11803

en Rogers, James Martin
Kansai Gaidai University

ja 関西外国語大学

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 教育研究報告
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 EDUCATIONAL RESEARCH AND REPORT
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Learners with similar backgrounds have a tendency to make the same types of errors in L2 production. Such errors can be viewed as having the potential to inform pedagogical methodologies, in that they shed light onto which features of the L2 are the most problematic for particular learners. Analyzing such errors also provides insight as to why these learners tend to make these errors, thus furthering our understanding of how second languages are acquired.This study aimed to create a learner corpus for the purpose of error analysis to discover which errors occurred most frequently, and to examine why such errors occurred. Various CALL (computer aided language learning) methodologies were utilized to create an approximately 85,000 word learner corpus. Errors were corrected and classified, and error analysis was conducted on the most frequent errors found. This analysis revealed that interference from the learners' L1 was the source for the majority of errors, while cultural and metalinguistic knowledge also proved to be at fault for some particular errors.The results of this study should prove to be valuable for English language teachers and researchers in Japan, in that the most frequent English errors that Japanese learners produce were quantified and also discussed. Thus, teachers and researchers can be cognizant of which errors prove to be the most troublesome, and can better understand why they occur to help Japanese learners to avoid them.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learner corpus
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 corpora, error analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CALL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese learners
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 95, p. 191-206, 発行日 2012-03
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00006116
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 13
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:10:38.281556
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3