ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第95号

Primitivisme in Japanese Modern Art: In the Case of Taro Okamoto

https://doi.org/10.18956/00006113
https://doi.org/10.18956/00006113
dff380d6-5d8f-4446-bc43-287d620250e9
名前 / ファイル ライセンス アクション
r095_10.pdf r095_10.pdf (674.0 kB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-09-05
タイトル
タイトル Primitivisme in Japanese Modern Art: In the Case of Taro Okamoto
言語 en
言語
言語 eng
作成者 大久保, 恭子

× 大久保, 恭子

WEKO 14977
e-Rad 70293991

ja 大久保, 恭子
関西外国語大学

ja-Kana オオクボ, キョウコ

en Okubo, Kyoko
Kansai Gaidai University

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 ARTICLE
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Taro Okamoto received his elementary art education in Paris from 1930 to 1940. After returning to Japan, he became a leader of contemporary art in Japan. Okamoto should be regarded as avant-garde because he reconstructed old-fashioned Japanese artistic circles with his innovative ideas. However, his thoughts were ambivalent rather than progressive. This is exemplified by his discovery of the beauty of Jomon wares. Until Okamoto noted the esthetic value, they were considered archeological samples, not art. His discovery was an epoch-making event. The root of Okamoto's original sense of beauty lied in Primitivisme. While he was in Paris in the 1930s, Primitivisme, the Western reflection on the Other, was the influential thinking of the day. Extraordinary as a Japanese student, Okamoto did not solely devote himself to painting but also studied anthropology under Mauss and assimilated the Primitivisme. When Okamoto cut his way in the ruins of Japanese artistic circles with his novel ideas, his rhetoric was that of Primitivisme. He wished to reset and regenerate Japanese art. For this purpose, he grafted Primitivisme onto Japanese modern art. At the beginning of the century, Western avant-garde co-opted Black African art within the Western beauty to reactivate European tradition because Black Africa was thought to be the start of human evolution. Similarly, Okamoto recognized Jomon wares as the starting point of Japanese art history for regenerating Japanese tradition.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Taro Okamoto
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Primitivisme
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese Modern Art
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 95, p. 149-164, 発行日 2012-03
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00006113
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 10
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:10:33.154058
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3