ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第98号

Students,Teachers, and Differing Assumptions : Working with Resistance to EAP in an Intensive English Program

https://doi.org/10.18956/00006075
https://doi.org/10.18956/00006075
917531f5-0f68-4f54-878d-eefa15ada569
名前 / ファイル ライセンス アクション
r098_05.pdf r098_05.pdf (1.3 MB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-09-05
タイトル
タイトル Students,Teachers, and Differing Assumptions : Working with Resistance to EAP in an Intensive English Program
言語 en
言語
言語 eng
作成者 Shrader, Stephen

× Shrader, Stephen

WEKO 11594

en Shrader, Stephen
Kansai Gaidai University

ja 関西外国語大学

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 教育研究報告
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 EDUCATIONAL RESEARCH AND REPORT
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 English for academic purposes (EAP)courses provide advanced language study useful for students preparing to study abroad; however, students in Japan, even when likely to study abroad, sometimes resist EAP. This article reports on an activity set designed to unearth students' beliefs about coursework in regular (non-language) classes in the United States. Furthermore, the activities serve as a lead in to a class discussion of the teacher'sundergraduate experiences in the United States. Before introducing the activity set at the end of the article, the teaching context and student assumptions are described, including especially problematic preconceptions encountered in multiple classes over a period of nine years. Particular attention is given to written responses from two classes of English majorsat separate universities, which revealed that a significant number of students believed classes have little or no lecture or reading, and instead believed classes are primarily characterized by presentations, debates, or discussions in pairs or small groups. These students' responses informed items on a subsequent survey of 651 students, which showed similar assumptions by non-English majors—a response possibly representative of a more widespread misconception in Japan about the nature of instruction in university-level courses abroad. The validity of these views is examined with reference to the author's experiences, and studies about the widespread use of lecture in the US.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 study abroad
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EAP
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 motivation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 beliefs
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 98, p. 71-87, 発行日 2013-09
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/00006075
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 5
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:11:36.977740
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3