ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 本学紀要
  2. 研究論集
  3. 第119号

Error Correction in ELT : A Contemporary Analysis of Perspectives of Error Correction in the EFL Classroom

https://doi.org/10.18956/0002000158
https://doi.org/10.18956/0002000158
99bc742f-0acd-4e95-89e3-5b7aa8f0e0e0
名前 / ファイル ライセンス アクション
r119_12 r119_12 .pdf (1.7 MB)
Item type 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-21
タイトル
タイトル Error Correction in ELT : A Contemporary Analysis of Perspectives of Error Correction in the EFL Classroom
言語 en
言語
言語 eng
作成者 Metzler, Marc

× Metzler, Marc

WEKO 16563

en Metzler, Marc
Kansai Gaidai University

ja 関西外国語大学

Search repository
作成者所属(日)
言語 ja
値 関西外国語大学
作成者所属(英)
言語 en
値 Kansai Gaidai University
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 教育研究報告
言語 ja
記事種別
内容記述タイプ Other
内容記述 EDUCATIONAL RESEARCH AND REPORT
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the contemporary ELT community, one of the most critical topics is the approach to learner error correction. Many academics have perpetuated the theory that errors should be treated as part of the learning process. Although that may be inevitable and widely accepted, the question of how instructors should treat these learner errors in a classroom setting is still rather debated. Some instructors prefer to ignore errors and reinforce correct language production through indirect feedback while other instructors may note each error and immediately address the learners through direct correction or targeted instruction. However, the question that should be on the minds of all language instructors is what the language learners prefer in order for instructors to efficiently support the learning process. Based on previously published research a little over a decade ago from Deng (2016) and almost two decades ago from Katayama (2007), this article aims to reveal contemporary student attitudes toward error correction. Through an analysis and a discussion of a survey of eighty-seven Japanese English language learners, instructors may gain insight into better approaches toward the techniques, perspectives, and treatment of classroom error correction.
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Error Correction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ELT techniques
書誌情報 ja : 研究論集
en : Journal of Inquiry and Research

巻 119, p. 179-195, 発行日 2024-03
出版者
出版者 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部
言語 ja
出版者
出版者 Kansai Gaidai University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0388-1067
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046756
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
論文のバージョン
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18956/0002000158
ID登録タイプ JaLC
表示順
値 12
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-21 05:21:49.619152
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3