WEKO3
アイテム
Key Factors in Mitigating Online Learning Fatigue Among University Students
https://doi.org/10.18956/00008024
https://doi.org/10.18956/00008024144e4e7c-6cdb-45be-8719-80e7f54b55b3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
r115_06 (1.3 MB)
|
|
Item type | 本学紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Key Factors in Mitigating Online Learning Fatigue Among University Students | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
作成者 |
Patton, Elliot
× Patton, Elliot× Paul, Tuke |
|||||
作成者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 関西外国語大学 | |||||
作成者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 関西外国語大学 | |||||
作成者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||
作成者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kansai Gaidai University | |||||
記事種別 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
言語 | ja | |||||
記事種別 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ARTICLE | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study, conducted during the second of two semesters that were managed primarily online in 2020, sought to examine the means by which instructors can reduce the potentially harmful effects of “Zoom fatigue” on students. After a thorough investigation of current literature was undertaken, a survey was developed to collect university students’ (n = 144) opinions on specific factors that have been shown to affect Zoom fatigue. The survey was administered on Google Forms and allowed students both to select an item from a multiplechoice scale and to provide a write-in answer. The results of this survey showed that several factors, including in-Zoom breaks and careful camera and shared screen use, could assist in reducing fatigue among learners in live online courses. Further research needs to be conducted, but several suggestions for best practices based on the data collected are included at the end of the article. | |||||
言語 | en | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Zoom fatigue | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | online learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | psychological variables in education | |||||
書誌情報 |
ja : 研究論集 en : Journal of Inquiry and Research 巻 115, p. 85-102, 発行日 2022-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西外国語大学・関西外国語大学短期大学部 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Kansai Gaidai University | |||||
言語 | en | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0388-1067 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046756 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
論文のバージョン | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18956/00008024 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
表示順 | ||||||
値 | 6 |